[Världens jävla ångest!]

Idag har jag insett att jag snart ska börja plugga.
Det är några ynkapynka månader och sen
är det slut, finito. Usch, vad det känns jobbigt...

Sen kan jag inte bestämma mig om jag ska plugga på heltid
eller inte... VILL ju bara bli klar med utbildningen men kan bara
inte tänka mig att plugga heltid och inte hinna träffa barnen...
Vet ju hur hektisk utbildningen är med tre kurser parallellt, och
jag vet inte om jag kommer att hinna. Har verkligen ingen lust
att varken jobba eller plugga heltid medans barnen är så här
små, pengarna kvittar! Tid med barnen betyder allt!

Kommentarer
Postat av: Fia

ååååhhhh jag har precis samma ångest!!! JAG KRÄKS!!!! Vad göra??? Snåla på dagarna, bli av med sgi men kunna vara hemma ett halvår till??? :-D Lockande tanke........

Postat av: Veronica

Så känner jag också.

Umgås man inte med barnen allt man kan nu så kanske man ångrar sig sen.

Därför är jag nöjd med mina 65% så jag har all tid i världen för barnen.

Pengar är inte allt.

Vi har så vi klarar oss.

Det räcker för tillfället.

Vi har mat på bordet,kläder på kroppen och så att vi kan unna oss saker ibland :-D

Gör det som känns bäst för dig.

Förstår att du vill bli klar också men man får aldrig tillbaka småbarnsåren.

Kram

2010-09-15 @ 13:41:13
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: Anonym

Instämmer med föregående! Gör det som känns bäst för dig! Men det tar på krafterna att plugga eller jobba heltid när man har små barn!! Jag pluggade heltid när jag var ensamstående med Elin. Hon var 15 månader när hon började på dagis, lämnade alltid mellan 7-7.30 och hämtade 17 (när de stängde) hon var alltid sist kvar, stackars barn..

Nej fy, det gör jag inte om. Men ni är ju iofs två och löser det säkert bra ändå. Men känn efter vad du orkar och hur du räcker till. KRAM

2010-09-15 @ 16:26:39
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Josefin J

Inte lätt att avgöra hur mkt man ska jobba/plugga. Jag jobbar nu 100% fram till lillbebis tittar ut. De är ett måste om vi ska ha råd att låta Jone vara pappaledig. För mig känns de riktigt viktigt att Ella och Jone får sin egentid tillsammans. De ha kommit varann riktigt nära under dessa veckor. Mysigt att se!



Sen kommer Jone tyvär få byta skift och dessutom jobba ännu längre bort än tidigare. De blir 11 dagar jobb i kiruna. Sen ledig 10.... Jag gruvar lite för hur jag ska orka 11 dagar själv med två små...



Jag funderar på att köpa en didriksson overall till Ella. Men ha inte bestämt mig än...



KRAM

2010-09-16 @ 08:12:19
URL: http://marrakeshblandannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback