[Vinteroverallsinköp]

Nu har jag beställt Liams vinteroverall för den här säsongen! Jag är i vanliga
fall ingen människa som köper en massa dyra barnkläder utan nöjer mig rätt
så bra med H&M, Lindex, Kappahl, Åhléns osv, men när det gäller vinterkläder
lägger jag gärna några hundralappar extra för att få en overall som är rejäl,
håller väta och håller hela vintern...
Förra året blev det en nanook och en everest, och jag var sååå nöjd med båda
två! Everestoverallen var mest omtyckt av Liam och därför blev den också mest
använd. Nu när jag köper ytterkläder tycker jag att det är viktigt att köpa så
mycket som möjligt i neutrala färger så Tilde kan ha det sen. Såklart inte ALLT
men t. ex vinteroveraller känns lite onödigt att köpa nytt faktiskt...

I år blev det en supershape vinteroverall från GNEIS som jag hört otroligt mycket positivt om!
En fin RÖD! Gillar att de ser lite sportiga ut, precis som Nanook också gör.

Såhär skriver de själva om overallen:

"SUPERSHAPE är en lätt och varm vinteroverall med suverän komfort och rörlighet. Den är primärt gjord för de kalla vinterdagarna. Men med en heltejpad konstruktion, membran i toppklass (med extremt hög andningsförmåga och vattentäthet) och förstärkningar i Cordura funkar den även i blidväder.

SUPERSHAPE är gjord för barn som står och går på knä, dyker i snön, åker på baken osv. Hela byxdelen är därför gjord i slitstark Cordura, både knä och bak har dessutom en mjuk stötdämpande värmeisolerande foam och det finns bra regleringar överallt där det behövs.

SUPERSHAPE har redan höjts till skyarna. Och är den i särklass bästa overall vi gjort."



Finns i rött, blått, svart, rosa och grönt!
JUST NU REA 20-30% REA!! Upp till stl 104 kostar de 950 och därefter 1030.

Vad köper du för vinteroverall?

Kommentarer
Postat av: Eli

Åh va fin den va!!! Superbra ju!!!! Klockrent att Tilde kan ha den sen! =)

Köpte du från deras hemsida?

Vad jag har köpt behöver jag inte svara på, det vet du redan =) Altitude..o det blir ett test, eftersom jag aldrig köpt det förr. Men hört att det ska va bra. Hoppas på det! =)

Postat av: Anki Anja och Emils mamma

Hej Bella brukar vara inne och läsa din blogg ibland :) Jag har med köpt en sådan Gneis overall till Anja för har med hört från kompisar i Östersund att den ska vara superbra. Men till Anja blev det en rosa för hon är helt omöjlig vad gäller andra färger så jag tänkte sälja den på Tradera i vår för har sett att de går rätt dyrt där så borde kunna få igen en del pengar. Hoppas att allt är bra med er annars jag börjar med få lite ångest för jag ska ju tillbaka och jobba i vår för då tar Raimo över och känner mig inte ett dugg sugen just nu.

2010-09-15 @ 19:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback