Utevistelse och spyor.

Vilken härlig helg och vilket fantastiskt väder vi har! Igår var en riktig
utedag som började med ett besök på skolgården med en rastlös
Lilleman som behövde ut och röra på sig lite. Därefter tog jag en löprunda
och invigde nya löpskorna som jag hoppas kommer att vara bra eftersom
dom kostade en hel del..

Sen hämtade vi Alvin, och åkte ner till badet och grillade korv till lunch.
Jag har växt upp med en stor mängd friluftsliv vilket jag är väldigt
tacksam över idag! Så mycket intryck barnen får dagligen, hög ljudnivå på
dagis, en massa tv-tittande osv, så tycker jag att det är viktigt att dom får vara ute i naturen.
Tänk vad mycket dom använder sin fantasi när dom leker ute!

Sen  hem och lekte ute tills 15.30 då vi gick in och fixade käk till oss och
svärfar som kom på besök. Ja, sen slutade väl det roliga för sen har vi
torkat spyor och bajs hela natten ;) Tilde som drabbats av magsjuka
eller fått i sig nåt, vilket man kan hoppas så vi andra slipper bli sjuka!
Jag har iallafall tvättat 5(!) maskiner tvätt inatt då det var spya och bajs
all over the bed.



Tittar man ut i rabatten kan man ju inte bli annat än glad iallafall, så
jag får väl sätta mig där idag och glo :-)

Idag hade vi bokat utflyktsdejt med Lena, Per & Max vid svandammen och
stadslekparken men det var ju bara att avstyra... likaså skulle vi ha grillat
med the Hagman's men dom vill nog inte heller mysa med oss idag :D

Jaa, så imorgon blir det vab igen då! Barnen har gått en hel vecka av 5.
Jävla dagissmittor! :)


Kommentarer
Postat av: Eli

Tycker synd om er som också varit mkt sjuka!! När du skrev en vecka av fem var jag tvungen att kolla almanackan för att se vår statistik -en vecka av 11 har barnen gått..bra eller anus???!!!

SUCK!

Hoppas Tilde inte smittar er andra, att det "bara" är ngt hon ätit! Superfin cykel också!!! =)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback