[Beach 2011 börjar nu.]

Jaha, då var det dags igen att gå ner i vikt då :) Efter att jag slutat
snusa har det bara gått utför(läs uppför) och kilona har satt sig...
Ärligt talat så har jag ökat från 7-8kg sedan i augusti även om man
inte kan tro det så känns det på kläder kan jag lova! Från 57 till 64.
Kanske inte låter så mycket men har man en gång vägt 10kg mindre
är det inte så roligt ändå faktiskt.
Inte så roligt med tanke på att detta medför att det känns som om
att börja snusa vore värd varenda krona ;) Vad är väl pengar jämfört
med att kunna komma i sina favvojeans?

Näe, börja snusa kommer jag INTE att göra igen men däremot blir det
ju som sagt återigen dags för att börja äta lite hälsosammare och träna
lite mer. Jag älskar att träna så på den fronten är det inga problem,
det är desto värre med kvällsmackorna och pastagratängerna.

Näe, nu får ni nog allt ta och heja på mig lite! Heja mig, heja mig!!


Mitt bästa sätt att gå ner i vikt är att helt och hållet skippa kolhydrater
men eftersom jag inte tror att det är så hälsosamt på lång sikt samt
att jag blir tokförstoppad så får jag kompromissa lite med mig själv:)
Det blir inga mackor, ingen pasta och ingen potatis. Däremot tillåter
jag mig själv att äta lite bulgur, vildris och lite frukt, gröt osv,
dvs mer GI än LCHF. Blir nog toppen det!

Det bästa sättet att hålla är ju att ha alternativt snacks hemma jämt
samt att planera måltiderna så att det inte blir pasta och korv för att
man inte orkar annat...

Om någon vill promenera så hojta! Försökte ju ragga lite promenad-
sällskap på facebook förra veckan men där var det trögt ;)

Vad är ditt bästa gå-ner-i-vikt-tips??

Kommentarer
Postat av: Eli

Härligt att jag käkar både sibylla och pizza hut när alla andra startar sin beach 2011..hahaha

Men sibyllalunchen bestod av en tredjedels hamburgare och några klunkar läsk -blev akut illamående eftersom jag ej gillar sån mat.

Men pizza hut -där åt jag glatt mina pizzabitar, mums va gott det var!!!

Jag får ta o starta min beachjakt jag med snart.. =)

Träningen tänkte jag ta när jag börjar jobba igen, där tränar jag ju gratis, o gratis är gott! =)



Promenad tar jag gärna ja med, jag kan ju också fråga när jag har tid faktiskt.. =)

Nu har jag dock lovat bort min man några kvällar under hans ledighet..men året är ju långt! =)

KRAM

Postat av: Josefin

Jag behöver oxå gå ner i vikt. Han ju inte ens gå ner så många kilon efter första graviditeten. Så jag funderar ju nu hur de ska gå med de extra kilona denna gång... ;)

Här är de ju så kallt (oftast) att man inte ens tar sig ut... Men så fort värmen kommer bli de promenader med tvillingvagn och sen ridturer med hästarna då de kommit hit. Hoppas de kommer hjälpa!



Ha de bäst! kram

2011-01-04 @ 08:47:30
URL: http://marrakeshblandannat.blogg.se/
Postat av: Fia

Springmask? ;-) Det är nog det jag har, ständig springmask, eftersom jag inte går upp ett gram trots godis, bullar, kakor etc VARJE dag!!!! :-D

2011-01-04 @ 21:35:49
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback