Tacopaj!

Idag gjorde jag tacopaj, något jag verkligen borde göra oftare för det är
ju så gott! Här kommer receptet på min variant:

Ingredienser:
Degen:
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
50 g margarin
1 ½ dl mjölk

Fyllningen:
500 g köttfärs
1 msk olja
1 lök
1 påse tacokrydda
2 vitlöksklyftor
1 dl vatten
3 tomater
2 dl crème fraiche
4 msk majonnäs
2 dl riven ost
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop mjukt margarin med
torra ingredienser. Häll i mjölken och rör ihop. Tryck ut degen
i en form med lite högre kanter.

Skala och hacka löken. Stek köttfärsen och löken. Pressa i vitlöken.
Tillsätt tacokryddorna och vattnet. Låt puttra tills vattnet nästan är
borta. Häll köttfärsen i pajskalet. Skiva tomaterna och lägg ovanpå
köttfärsen. Blanda ihop crème fraichen, majonnäsen och den rivna osten.

Bred ut smeten över tomaterna. Grädda i ugnen i 12-15 minuter tills ytan fått fin färg.



En god sallad är ett måste till paj tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback