Tröstlöst.

Barnen sover som klubbade sälar, jag sitter här och snörvlar, hela huvudet
dunkar. Usch vad förkyld jag har blivit. Och USCH vad jag ogillar att vara
en heltidsstudernade vabbande småsjuk förälder just nu... HUR ska man hinna ta igen
alltså... Ja, det är tur att det finns kvällar och nätter alltså.. och för att inte
glömma starkt kaffe :) Och fina vänner som alltid peppar!

Idag fick jag ett mail av min programsamordnare som skrev till mig att
"Det kan inte vara lätt att vara student med småbarn. Du är en hjälte!".
Det gjorde mig jätteglad och rörd!

Förresten så finns det jättemånga braiga fördelar med att vara student och
småbarnsförälder. För det första kan man planera sin tid lite hur man vill
och om man vill vara ledig en dag så kan man ta sig ledigt om man har lite
att göra. För det andra så blir man tvungen att vara disciplinerad eftersom
man inte KAN jobba 200% veckan innan tenta. För det tredje så kan man
vabba utan att förlora pengar! :)

Näe, nu ska jag sätta fart och jobba ikapp lite missade föreläsningar...
Kvällen är ung ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Aha,ok..trevligt med extra pengar iaf :-)



Jag har varit medlem där i flera år men aldrig anmält mig till någon kampanj förrän nu :-) Så det är mitt eget fel att jag inte fått något förräns nu..är du med där? Först tyckte jag att det verkade krångligt så det är nog därför som jag inte har anmält mig till någon kampanj men det verkar ju busenkelt :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback