Hyperlaxitet Syndrom & Chondromalacia patellae

Eftersom min knöl på knät inte försvinner tyckte sjukgymnasten att jag skulle träffa en ortoped
på närakuten. Sagt och gjort, idag har jag suttit där halva dagen och väntat. Även om jag inte
har särskilt ont i den längre vill jag veta vad det är och när den tänker försvinna, gör ju ändå
ont när jag sitter på knä etc.

Men någon hjälp med knölen kan jag inte säga att jag fick. Han menade på att det inte var något
fel på något ledband osv, så därför skulle jag inte oroa mig över den, det skulle självläka så
småningom.

DÄREMOT såg han direkt att jag var överrörlig, något som jag inte haft en aning om tidigare.
Och att jag hade broskförslitningar i knäna, och att jag måste träna MYCKET nu så att jag inte
får artros i knäna som äldre. Ja, så nu är det bara att ringa sjukgymnasten igen då...

Läkaren var verkligen fantatiskt duktig, det märktes att han kunde sin sak. Han menade på att
sjukgymnasten aldrig kollat om jag var överledad, vanligtvis så skulle en ortoped bara tittat på
vad själva problemet var(knölen) och försökt löst det och av den anledningen så uppmärksammas sällan
såna här problem förräns det är försent att göra någonting åt det.

Så - det var väl någon mening med att jag föll och slog i knät den där gången i augusti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregudars i himmeln!!! Verkligen tur i oturen. Hoppas du snart blir bättre! Kramen Ullan;)

2011-10-26 @ 16:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback