Syskonkärlek

Ibland känner jag att jag håller på att spricka av frustration när barnen inte gör
annat än bråkar och bråkar, om minsta lilla, varje dag. Men idag hände något som
fick mig att stanna upp, och inse hur stark kärleken mellan dessa två små hjärtegryn
egentligen är, jag blev så varm i hjärtat. Jag sa till barnen att "Mamma tänker dammsuga
nu", varav Tilde som är rädd för dammsugen skriker och springer mot Liam med armarna
utsträcka och ropar "Liam, komma dej". Som per automatik springer han fram, lyfter upp
henne i sin famn, bär med henne till rummet och säger "Såja gumman, vi går in här
så är mamma snart klar."

Så fantastiskt. Syskonkärlek när den är som bäst. Storebror räddar lillayster från den
farliga dammsugaren, som per automatik.


Kommentarer
Postat av: Veronica(Vera)

Ja viss är det underbart när dom har såna där stunder :-)

2011-10-23 @ 09:40:38
Postat av: Anonym

Ja ibland kan dom(även om bråken är oftare) ;).Allt bra med er?Kram

2011-10-23 @ 19:00:03
Postat av: Isabelle

Vera - eller hur! :)



Anonym(Ingela?) - Allt är toppen med oss!

Postat av: Heddan3

Gissa om jag känner igen detta:))) Äkta supersyskonkärlek det är vad det är! KRAMEN Ulla-Britta!

2011-10-23 @ 21:37:38
Postat av: Eli

Underbart!!! De stunderna blir man tårögd och "skrattig" på samma gång! ;)). Vi hade sånt tillfälle förra veckan när de hade varit på olika håll. :))

2011-10-24 @ 18:41:23
URL: http://http:/
Postat av: ingela

Haha..hur kunde du gissa att det var jag som skrev ;)...Namnet försvann tydligen

2011-10-25 @ 19:00:20
Postat av: Isabelle

haha jag kände det på mig helt enkelt plingan ;) Det kändes liksom som... du! :)

2011-10-25 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback