Husvisning

Ikväll har vi tittat på ett hus. Vi går snart under i lägenheten. Man känner sig så grymt instängd, grejer överallt och det går aldrig att hålla fint.  USCH! vi längtar efter ett hus. Ska vi kunna bli en ännu större familj i framtiden kan vi inte bo kvar här. Och Liam behöver ett rum till alla sina saker. Idag var vi och tittade på ett hus vi tyckte om. Vi får se vad banken säger, måste ringa och boka tid imorgon. Fredde pratade nyss med swedbanks kundtelefon, och förklarade situationen att jag pluggar osv, och hon sa att det inte behövde vara något problem, bara man hamnade på ett schysst kontor. Man kunde få betala bara 5% i kontantinsats ist för 10, t. ex.
Så, nu efterlyser jag ett SCHYSST BANKKONTOR!!!

Synd bara att taket skulle behöva bytas, likaså dränering. Måste kollas upp! Men har man kontakter brukar ju saker kunna bli lite billigare. Tänk OM vi kunde köpa ett hus. Vilken dröm, så slapp vi bo i det här fängelset.

Till något annat, vilken kanondag! Hela eftermiddagen var vi ute, Liam njöt i stora drag. Åh vad han älskar att vara ute och härja av sig. Lugn är han inte direkt, blir lite avundsjuk på barnen som sitter stilla och leker i sandlådan :P
Nej men jag får ju motion iallafall, och han är ju inte jobbig, bara glad och busig.
Tack för idag Veronica och Maria, alltid roligare att vara ute med sällskap!
Liam var snäll och gav både Fanny och Ebba pussar idag, och Maria fick en hon med :) Givmild med pussar är han allt. Trodde att han skulle stupa i säng ikväll, men inte då. Hoppas Fredrik lyckas, det låter förvånansvärt tyst därinne så jag är ganska hoppfull.

Godnatt mer er!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ååå vad roligt att ni tyckte om det :-) Hoppas ni får ett bra lån nu..kan tyvärr inte tipsa om nåt bra bankkontor, hon som vi hade på swedbank uppe på stan var INTE bra iaf, hörde ju aldrig av sig...
Men vad spännande :-)

Jaa superhärligt idag ju!!!
Och Liam är ju bara för charmig och gó han :-)
Ha ha Fredrik håller också på å ska försöka natta Ebba nu men jag hör massor av kvitter där inne så jag tror inte det går så bra :-)
Kram,kram!!

Postat av: veronica med fanny ;-) och emma,

hej hej! ja hoppas ni får nåt störr boende ni med snart! försår er verkligen, man vill ju bo i hus, vi får se vad morsan och hasse gör med huset om de är intresserade eller inte, det fanns ju nåt till hus till salu, ja tack själv för turen ute, jätte söt liam som pussas, kram

2008-04-01 @ 20:58:44
Postat av: Isabelle

Veronica: Ja, jag hoppas också det, verkligen. Vad tyckte du om huset? Jag gillade det, kändes som att det var mycket kosmetiskt att fixa med målning och grejer, men fredde är ju målare så sånt är ju fort gjort. Värst med taket och dräneringen och sånt.

2008-04-01 @ 21:15:37
URL: http://bellasbabbel.blogg.se
Postat av: veronica med fanny ;-) och emma,

jo jag tyckte faktiskt det va jätte mysigt, och allt kosmetiska kan man ju fixa sen, jätte mysig planering tyckte jag, och jag gillar ju "äldre"hus jag, morsan och hasse dom vill ju ha allt i tipp topp dom ;-),, nä nu väntar ett BAAD,,,

2008-04-01 @ 21:22:10
Postat av: Isabelle

veronica:åh vad härligt med ett bad, man är bra trött efter all sol. Nu har vi läst igenom papprena om huset ordentligt och insett att det är rätt mkt göra på det ändå, vi är ganska rädda för mögel och fuktskador och det var mycket som skulle behöva bytas. Vi kikar nog vidare :)

2008-04-01 @ 21:34:25
Postat av: Mia

Neej, men jag ska hålla tummarna åt er :-)
Nej, ok förstår det..vi försöker nog ta oss iväg dit ändå :-)
Kraam!

2008-04-01 @ 21:44:00
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vi har en tjej som heter Mia på swedbanks kontor på stora torget, jätte trevlig och bra banktant, vi kollade på ett hus och ringde henne för att höra vad hon tycker och det var "gå så högt ni vill"! Det sket sig ju även med min hästförsäljning så banken lånar ut rubbet åt oss, bolån + lån för lagfart och pantbrev tills jag fått iväg hästen då lägger jag alla de pengarna på lånen så de försvinner.

Även swedbanks kontor i tuna backar har jag hört MKT gott om, där har Niclas kusin sin bankman och han köpte precis hus helt själv.

Lycka till!

2008-04-08 @ 22:29:53
URL: http://jerseyko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback